Allevi lanserar Tenilo, ett planerings- och uppföljningssystem för boenden

Kategori: Allevi, Tenilo

Vi på Allevi är stolta att presentera vår nya produkt – Tenilo. Tenilo är skapat ur vår vision: “att förbättra människors vardag med banbrytande system”. Med Tenilo som systemstöd kvalitetssäkras planering och uppföljning för alla insatser som genomförs på boenden.

Allevi, som erbjuder molnbaserade lösningar till Sveriges vård- och omsorgssektor, blir nu med Tenilo i sin produktportfölj ännu starkare som systemleverantör.

Allevis fokus är nischade produkter för utförarsidan inom vård- och omsorgssektorn. Genom att erbjuda en bredd av lösningar är vi den mest kompletta systemleverantören av utförarsystem i Sverige. Därför är det ett naturligt steg för oss att lansera en lösning särskilt anpassad för boendeverksamheter. Tenilo har samma användarvänlighet och höga standard som våra övriga produkter, säger Christian Ljunge vd på Allevi.

Christian Ljunge, vd på Allevi

Ansvarig för Tenilo är Micael Darstedt. Micael har lång erfarenhet som leverantör av systemstöd för hemtjänst och boenden.

Tenilo är byggt utifrån de kundbehov och önskemål vi tagit del av under alla våra år i branschen. Jag är stolt att nu äntligen får visa Tenilo för alla som hört av sig och frågat om produkter för boenden, säger Micael.

Kvalitetssäkring av insatser ska vara enkelt

Med Tenilo blir planering, utförande och uppföljning av de insatser som ska göras på ett boende tydliga och enkla. Det är lätt för personalen och ansvariga att se vad som är gjort, vad som ska göras och om något har missats.

– Att snabbt få en överblick över vad som ska göras på boendet och av vem samt att minimera tiden för administration är delar  jag genom åren förstått är avgörande för att säkra kvaliteten, förklarar Micael.

Att de som bor på boendet får de insatser de är beviljade samt att man som ansvarig och personal kan visa på att man faktiskt har gjort det man åtagit sig att göra är något kunderna genom åren har belyst som särskilt viktigt i skapandet av en god kvalitet.

– Jag vet att det på boenden runt om i landet görs väldigt mycket och att man håller en hög standard men att man inte alltid kan visa detta för ledning och anhöriga. Med Tenilo blir det lätt som en plätt, förklarar Micael.

Tenilo är byggt i den senaste tekniken och med främsta fokus på användarvänlighet och tydlighet.

Micael Darstedt, Tenilo

Många års erfarenhet av systemstöd för boenden

Bakom Tenilo står ett team med utvecklare och branschkunniga som har lång erfarenhet av systemstöd för just boenden.

Micael är grundare och tidigare ägare av företaget Vimpol som levererade systemstöd anpassat för särskilda boenden. Micael och Vimpol blev en del av Allevi under 2020 och arbetet med att utveckla en ny och mer verksamhetsanpassade produkt för boenden tog då snabb fart.

– Med Tenilo har vi tagit allt det som varit bra i Vimpol och utvecklat det till något ännu bättre, säger Micael.

Sanny Kerold är ansvarig utvecklare för Tenilo och har omfattande erfarenhet av arbete med att utveckla produkter nischade för omsorgen.

– Det är verkligen en ynnest att få vara med och ta fram Tenilo och att kunna göra det i ett team där vi strävar mot samma mål och där vi med våra olika personligheter och erfarenheter kompletterar varandra på bästa sätt, säger Sanny.

Sanny Kerold, Niklas Fredriksson, Kicki Hagström och Micael Drastedt

Med i teamet finns även Niklas Fredriksson som är utvecklare samt Kicki Hagström som är ansvarig för kunder och försäljning, och det är ett glatt gäng som jobbar tätt ihop.

– Tenilo håller en hög kvalitet och därför är det extra viktigt att vi är med och tycker till i allt från färg till funktion. Det är otroligt givande att arbeta med något där du är med och påverkar. Att resultatet blivit så bra beror på en tydlig bild av vad marknaden behöver, avslutar Kicki.

Vill du veta mer om Tenilo? Besök oss på www.tenilo.se eller kom på vårt kostnadsfria webbinarium den 19 oktober så berättar vi mer!

Kostnadsfritt webbinarium →

Tenilos topp 3 bästa funktioner!

1. Grundplaneringen

Här byggs grunden för det dagliga arbetet på boendet. På ett smart och enkelt sätt rullas planeringen ut och löper på till dess att du aktivt gör en förändring.

2. Digital aktivitetstavla

Den digitala aktivitetstavlan är kärnan i Tenilo. Tavlan visar vilka aktiviteter som ska utföras under dygnet och ger en tydlig uppdelning och struktur över de aktiviteter som ska utföras på boendet. Medarbetarna använder en personlig pinkod för att se och signera sina aktiviteter.

3. Uppföljning

Alla aktiviteter som är inplanerade i Tenilo signeras och sparas i signeringslistan. Listan kan sedan filtreras, skrivas ut eller exporteras till Excel.

Dela:

Fler nyheter:

Meny