Allevi är verksamt inom molnbaserade systemstöd för omsorgssektorn i Sverige. Vi tillhandahåller innovativa och användarvänliga molnlösningar inom planerings- och uppföljningssystem för utförande av omsorgsinsatser. Allevi har över 800 kunder och har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Jönköping, Örebro och Umeå.
Vi förbättrar människors vardag med banbrytande system
Vi drivs av viljan att hjälpa och förenkla arbetsdagen för utförare och mottagare. Med människor som utgångspunkt utvecklar vi teknik som stödjer deras behov. Vi är stolta över att erbjuda marknadsledande webbtjänster inom personlig assistans, individ & familj, hemtjänst och boenden.
Utmärkande för samtliga produkter är en stark historia där produkterna utvecklas efter egen branschkompetens. Erfarenhet av att driva omsorg ger en ovärderlig förståelse för våra kunders vardag och gör oss till en naturlig partner. Tillsammans med våra kunder gör vi något viktigt, på riktigt. Vi ger tid till omsorgen.
…och löser framtidens utmaningar
Utmaningen, att fler personer i närtid kommer att vara i behov av omsorg, kräver särskild kompetens och innovation. Digitaliseringen är viktigare än någonsin och vi är en del av lösningen. Framgången är en nära dialog med våra kunder och förmågan att ifrågasätta dagens sanningar i utbyte mot morgondagens lösningar. Nya infallsvinklar och innovation är en process som kräver fritt tänkande individer och tillvaratagande av oliksinnade. Det tillsammans med ständig kompetensutveckling gör att vi lyckas.
Vad säger medarbetarna?
Tahguas Gebremicail
Supportmedarbetare
Jag släpper inte en uppgift förrän jag vet att kunden är 100% nöjd.
Vill du vara med på en betydelsefull resa där du kommer att utmanas, utvecklas och ha riktigt kul? Kolla in våra lediga tjänster eller ansök spontant!
Allevi är marknadens ledande leverantör av systemstöd inom personlig assistans, individ & familj, hemtjänst, HVB och LSS-verksamhet. Vi är ett bolag med stark värdegrund och attraktiv personalpolitik.
Här är både atmosfären och vi som arbetar personliga, ansvarstagande och engagerade. Vi lägger stor vikt på personlig utveckling och du som medarbetare erbjuds därför årligen att ägna arbetstid åt kompetensutveckling. Delta i meet-ups, läs en bok eller gå en utbildning för att ständigt utvecklas och nå nya mål!
Frihet under ansvar har alltid varit stor del i Allevis attraktionskraft för våra medarbetare. Vi drar nytta av teknikens möjligheter och söker ständigt utmana vår egen kapacitet och förmåga i syfte att leverera eller överträffa kundens förväntningar. Tillsammans med tryggheten i vår erfarenhet och kompetens har detta skapat ett starkt förtroende hos våra kunder.
Vill du följa med på vår resa?
Vi letar ständigt efter nya talanger! Hittar du inte en tjänst som passar just dig är du alltid välkommen att skicka in en intresseanmälan med personligt brev och CV till:
Kontaktpersoner
Kontakta oss
Kerstin Lundgren
Affärsområdeschef – Assistans
072 – 070 24 87 Maila mig
Klas Forsell
Affärsområdeschef – Hemtjänst
031-76 75 210 Maila mig
Micael Darstedt
Affärsområdeschef – Boende
090-206 00 88 Maila mig
Jonas Alm
Affärsområdeschef – Individ & familj
070-892 80 90 Maila mig