Under de senaste åren har Allevi vuxit snabbt, både organiskt och genom förvärv av bolag. Det har skapat en bred portfölj av produkter och tjänster för omsorgssektorn, men också ett behov av att knyta ihop kundupplevelsen.
– Vi ser att många av våra kunder möter flera av våra produkter och tjänster, men inte alltid upplever dem som en sammanhängande helhet. Därför samlar vi nu våra krafter, sätter kunden ännu tydligare i centrum och gör det enklare att förstå och ta del av hela vårt erbjudande, berättar Cornelia Broqvist, nytillträdd Chief Revenue Officer på Allevi.
Ett helhjärtat fokus på kundens resa
Genom att samordna sälj, marknad, leverans och support i en gemensam organisation och arbeta mer datadrivet utifrån kundernas behov, tar Allevi nästa steg mot att bli den långsiktiga partner som gör verklig skillnad för omsorgssektorn.
– Vi gör den här förändringen för att komma närmare våra kunder och kunna agera snabbare på deras behov. När vi samlar våra insikter och kompetenser kan vi utveckla ännu bättre erbjudanden som frigör mer tid för omsorg, säger Cornelia.
Med en bakgrund inom marknadsföring, försäljning och affärsutveckling, bland annat från mjukvaruutveckling inom hälso- och sjukvårdssektorn, motiveras Cornelia av att skapa helhet, tydlighet och kundnytta i allt hon gör.
– Jag drivs av att utveckla arbetssätt och processer som frigör tid till det som verkligen betyder något. För oss på Allevi handlar det om att våra kunder får ut maximalt värde av våra produkter och tjänster. För dem är tiden för omsorg avgörande och där vill jag, och vi som bolag, vara med och göra skillnad, förklarar hon.