Allevi tar nästa steg för att stärka kundupplevelsen

Allevi tar nästa steg i sin tillväxtresa genom att samla alla kundnära funktioner i en central organisation. Det markerar ett skifte från att hantera kundrelationer utifrån enskilda produkter till att möta kundens samlade behov. Målet är att bli en ännu starkare och långsiktig partner till omsorgssektorn.

Publicerad

Under de senaste åren har Allevi vuxit snabbt, både organiskt och genom förvärv av bolag. Det har skapat en bred portfölj av produkter och tjänster för omsorgssektorn, men också ett behov av att knyta ihop kundupplevelsen.

– Vi ser att många av våra kunder möter flera av våra produkter och tjänster, men inte alltid upplever dem som en sammanhängande helhet. Därför samlar vi nu våra krafter, sätter kunden ännu tydligare i centrum och gör det enklare att förstå och ta del av hela vårt erbjudande, berättar Cornelia Broqvist, nytillträdd Chief Revenue Officer på Allevi.

Ett helhjärtat fokus på kundens resa

Genom att samordna sälj, marknad, leverans och support i en gemensam organisation och arbeta mer datadrivet utifrån kundernas behov, tar Allevi nästa steg mot att bli den långsiktiga partner som gör verklig skillnad för omsorgssektorn. 

– Vi gör den här förändringen för att komma närmare våra kunder och kunna agera snabbare på deras behov. När vi samlar våra insikter och kompetenser kan vi utveckla ännu bättre erbjudanden som frigör mer tid för omsorg, säger Cornelia.

Med en bakgrund inom marknadsföring, försäljning och affärsutveckling, bland annat från mjukvaruutveckling inom hälso- och sjukvårdssektorn, motiveras Cornelia av att skapa helhet, tydlighet och kundnytta i allt hon gör.

– Jag drivs av att utveckla arbetssätt och processer som frigör tid till det som verkligen betyder något. För oss på Allevi handlar det om att våra kunder får ut maximalt värde av våra produkter och tjänster. För dem är tiden för omsorg avgörande och där vill jag, och vi som bolag, vara med och göra skillnad, förklarar hon.

Cornelia Broqvist, Chief Revenue Officer Allevi

Jag drivs av att utveckla arbetssätt som frigör tid till det som verkligen betyder något. För oss på Allevi handlar det om att våra kunder får ut maximalt värde av våra lösningar – och mer tid till omsorgen, säger Cornelia Broqvist, nytillträdd Chief Revenue Officer för Allevi Systems AB.

Ett team som brinner för kundvärde

För att omsätta strategin i handling har Allevi byggt ett tvärfunktionellt team som brinner för kundvärde där olika kompetenser möts för att skapa en starkare, mer samlad kundupplevelse.

– Jag ser verkligen fram emot att utveckla Allevis kundrelationer tillsammans med det här teamet. Vi har alla olika erfarenheter och kunskaper som kombinerat kommer att leda till fina resultat. Vi delar samma drivkraft, att varje beslut vi tar ska stärka kundens vardag, säger Cornelia.

Teamet leds av Cornelia och består av:

Pelle Lindberg, Head of Sales, har lång erfarenhet av att arbeta nära kunder inom omsorgssektorn. Han leder nu arbetet med att utveckla försäljningen och bygga starka, långsiktiga relationer som skapar värde för både kunder och Allevi.

Vilma Jonson, Revenue Operations Specialist, har bakgrund inom analys och affärsutveckling från hälso- och sjukvårdssektorn. Hon leder nu arbetet med att utveckla Allevis datadrivna arbetssätt och säkerställa att analys och insikt ligger till grund för varje beslut.

Erik Reuthammar, Head of Customer Experience, har lång erfarenhet inom Allevi och en bakgrund i omsorgssektorn. Han leder nu arbetet med att utveckla kundupplevelsen och säkerställa att varje möte med Allevi präglas av lyhördhet, kvalitet och engagemang.

Paula Langré, Head of Marketing, har bred erfarenhet inom marknadskommunikation och varumärkesutveckling. Hon leder nu arbetet med att skapa långsiktig och trovärdig kommunikation som speglar kärnan i Allevis vision – med kundens perspektiv i fokus.

Cornelia Broqvist, Chief Revenue Officer

Ett steg närmare kunderna

Cornelia har höga ambitioner för teamet och lägger stort fokus på ett tätt samarbete med kunderna.

– Vi vill vara nära och aktiva i våra kunders vardag. Att utveckla tekniska lösningar som möter både dagens och framtidens behov kan inte ske bakom stängda dörrar. Det är genom att mötas, lyssna och lära av kunderna – och genom en verklig vilja att förstå deras behov och utmaningar – som vi kan fortsätta vara en trygg partner.

Den nya organisationen handlar därför inte bara om effektivare processer, utan om att skapa fler naturliga möten med kunderna. Genom dialog och insikt kan Allevi utveckla lösningar som speglar kundernas behov och bidrar till en enklare, mer hållbar vardag. 

Det är just där, i mötet mellan teknik, data och kundens verklighet, som vi tillsammans börjar forma framtidens omsorg.

Framtidens omsorg byggs tillsammans

Genom att fördjupa samarbetet med kunder och partners och sätta kundupplevelsen starkare i fokus vill Allevi fortsätta utveckla lösningar som gör skillnad genom att frigöra tid, skapa trygghet och höja kvaliteten i omsorgen.

– Vi vet alla att vårt samhälle står inför stora utmaningar. Vi kommer att vara färre människor som ska ta hand om fler, och då måste tekniken kunna stötta där behoven är som störst. Vår roll är att kunna tekniken, så att våra kunder kan fokusera på det de kan bäst – omsorgen. Genom att använda den teknik som finns, däribland AI, på ett klokt sätt kan vi tillsammans hitta vägar framåt, förklarar Cornelia Broqvist.

Det är så vi på Allevi vill vara med och bygga framtidens omsorg, tillsammans med våra kunder, våra medarbetare och våra partners.

Läs mer