Försäljningschef till Aiai – Göteborg
Välkommen till Allevi och Affärsområde Assistans, för att leda försäljningen av vår nya produkt!
Om jobbet
Är du en initiativrik och driven säljledare redo att ta dig an den mest spännande och roliga utmaningen hittills i din karriär? Vi söker en talangfull försäljningschef för att leda försäljningen av vår senaste produkt och driva framgång i en dynamisk marknadsmiljö.
Om Allevi och AO Assistans
Allevi är ett ledande e-hälsobolag verksamt inom molnbaserade systemstöd för omsorgssektorn i Sverige. Vi säkerställer att omsorgen fungerar genom att tillhandahålla innovativa och användarvänliga molnlösningar inom system för planering och uppföljning. Vi har idag över 800 kunder och har kontor i Göteborg, Malmö, Stockholm, Jönköping, Örebro och Umeå.
Affärsområde Assistans levererar Aiai, ett heltäckande verksamhetsstöd för personlig assistans. Aiai har funnits på marknaden i över 20 år, och nästan hälften av Sveriges assistansberättigade personer organiserar sin assistans med hjälp av Aiai. Under 2024 kommer vi att släppa en ny, banbrytande produkt och expanderar i samband med detta vår adresserbara marknad. Vårt innovativa förhållningssätt till systemlösningar för vård- och omsorg har redan positionerat oss som ledande på marknaden, och vi är angelägna om att även fortsatt behålla denna position, med rätt säljledarskap på plats.
Det här kommer du att göra
- Leda och motivera ett växande säljteam att nå och överträffa försäljningsmålen av vår nya produkt
- Utveckla och genomföra strategiska försäljningsplaner för att nå en större del av marknaden och därigenom driva intäktstillväxt
- Tillsammans med säljteam operativt verkställa relevanta försäljningsaktiviteter i form av bl.a. kundbesök, webbinarier, kundträffar etc
- Odla starka relationer med potentiella och befintliga kunder i syfte att driva intresset för vårt nya erbjudande och underlätta smidiga migrationer.
- Strukturerat och på regelbunden basis följa upp och rapportera resultat
- Samarbeta med produktägare, utvecklingsteam, support och kundansvariga i arbetet med vidareutveckling och sömlös implementering av vår nya produkt.
- Tillsammans med affärsområdeschef och produktägare analysera marknadstrender och kundfeedback för att identifiera möjligheter till produktförbättringar och innovation.
Det här behöver du för att lyckas och trivas
Du har
- Dokumenterad erfarenhet av säljledarrollen, gärna inom vård- och omsorgsbranschen.
- God förmåga till strategiskt tänkande och att omsätta vision till konkreta och handlingsbara planer.
- Utmärkt kommunikations- och interpersonell förmåga, med fallenhet att inspirera och motivera team och medarbetare.
- Erfarenhet av att hantera komplexa försäljningscykler och driva kunders acceptans av nya teknologier och system.
- Kandidatexamen i företagsekonomi, marknadsföring eller liknande som arbetsgivaren betraktar likvärdigt.
Du är
- Affärsmässig och resultatinriktad
- En person som drivs av att nå högt uppsatta mål tillsammans med ditt team
- En lagspelare som även trivs med att arbeta på egen hand
- Samarbetsvillig, initiativrik och flexibel
Vad vi erbjuder dig
- Att genom omtanke, nytänkande och hållbarhet tillsammans med oss bygga framtidens lösningar för omsorgen.
- Möjlighet att leda ett talangfullt säljteam och göra en betydande inverkan på vårt företags tillväxt
- Konkurrenskraftig lön inklusive prestationsbaserade incitament.
- Stor frihet att utveckla rollen i enlighet med dina förmågor och talanger
- En flexibel och positiv arbetsmiljö med stor möjlighet till professionell utveckling och avancemang.
- Bli en del av ett företag i framkant av innovation, med en revolutionerande ny produkt redo att erövra marknaden.
- Din placeringsort är på vårt kontor i Göteborg och du rapporterar till affärsområdeschef för Assistans. Resor ingår i tjänsten.
Låter det intressant?
Vi hoppas det!
Du ansöker till tjänsten här nedan, gärna så snart som möjligt men senast den 20 maj. Urval sker löpande. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer.
Om du har frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Kerstin Lundgren, Affärsområdeschef Assistans, på 031 767 52 19.
Vi ser fram emot din ansökan!
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om du är intresserad av tjänsten, vänligen fyll i uppgifter via knappen nedan, bifoga ditt personliga brev samt CV. Vi använder systemet Podio för att administrera din ansökan och kommer att spara dina uppgifter i enlighet med gällande lagstiftning under en period av två år. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med Allevis integritetspolicy, som du kan läsa här: https://allevi.se/integritetspolicy/