Marknads­avdelningen expanderar

Välkommen till Allevi, Paula!
I slutet av februari kunde vi hälsa Paula Langré välkommen till Allevi och rollen som marknadsansvarig. Paula kommer att arbeta med marknadsföringen av samtliga Allevis produkter och varumärken.

Publicerad

Välkommen, Paula! Hur känns det?
Fantastiskt bra och väldigt roligt.

Du har varit på Allevi ett par veckor nu. Vad är ditt intryck hittills?
Att jag är på ett företag som är moget, med kunniga, engagerade och härliga medarbetare som brinner för att göra skillnad.

Vad har du för ambitioner med ditt nya uppdrag, vad vill du åstadkomma?
Min huvuduppgift blir att ta hand om den operativa delen av Allevis marknadsföring. Jag blir anställd delvis för att Louise Frei ska kunna gå in mer i rollen som HR-ansvarig och ägna mer tid åt de frågorna. Hon kommer att fortsätta vara involverad i marknadsföringen och har kvar sin roll som kommunikationschef, men så snart jag är mer varm i kläderna och självgående ska hon kunna släppa en del av det hon har gjort tidigare. 

Min ambition är att digitalisera marknadsarbetet för att kunna optimera kommunikationen kring Allevis produkter och varumärken. Jag vill försöka hitta ”The Allevi Way” för marknadsavdelningen, något som beskriver hur vi jobbar här och hur vi är som företag. Men innan jag påbörjar en massa nytt ska jag lära mig om företaget och de marknader vi verkar inom. Jag är intresserad av hur kommunikationen med kunderna ser ut, vad som fungerar bra idag och vad som kan förbättras. En sak som jag specifikt vill ta i när tiden är mogen är att vidareutveckla Allevis inbound marketing. 

Paula Langré, Marknadsansvarig Allevi

Vad blir din titel?
Marknadsansvarig, vilket betyder att jag tar ansvaret för den dagliga verksamheten. Louise kommer att ägna sig mer och mer åt HR men kommer samtidigt att ha en fortsatt viktig roll som Allevis kommunikationschef och hon kommer också att vara min chef.

Vad har du för bakgrund, var har du arbetat tidigare?
Min bakgrund är en blandning av medier och marknad. Jag har bland annat jobbat på Metro, Carat och Mediekompaniet. De senaste åren har jag arbetat med marknadskommunikation på Veteranpoolen och Ecoride. Mediebranschen gick igenom stora förändringar när jag jobbade i den, med hela omställningen från print till digitalt, och det var väldigt intressant att vara med om. Jag följer fortsatt branschens utveckling och är övertygad om att jag kommer att få stor användning för all min erfarenhet här på Allevi, även om mitt fokus sedan några år ligger mer på digital marknadsföring. 

Vad är ditt första uppdrag?
Till en början koncentrerar jag på att lära mig produkterna och att lära känna människorna som jobbar med dem. Allt från marknadsområdes- och affärsområdeschefer till säljare och support. Jag vill få en bra förståelse för respektive varumärke och få grepp om hur Allevi som helhet hänger ihop och fungerar. Inte för att det här bolaget skulle vara speciellt komplicerat men i min roll som marknadsansvarig behöver jag känna till vad vi gör, hur vi gör det och varför. Jag behöver det för att kunna förmedla rätt bild utåt, till kunder, potentiella kunder, ny personal och så vidare. Mycket av det Allevi gör är nytt för mig. Jag har inte arbetat med varken SaaS-bolag eller omsorgsbranschen tidigare och behöver lära mig hur målgrupperna tänker. Min nästa uppgift blir en analys av marknadsarbetet, för att se hur vi ska kunna optimera flödet. Men jag kommer också vara med i det dagliga operativa och delta på möten, och planera och utföra allt eftersom. 

Vad gör du när du är ledig?
Jag tycker att padel är väldigt roligt och spelar ungefär två till tre gånger i veckan. Det ger mig mycket, inte bara träning utan det är också socialt. Jag gillar när det händer saker och är inte svår att få med på något roligt, men inte enbart. Att krypa upp i soffan med en serie på kvällarna är underbart, eller en långpromenad i skogen med en vän eller ha familjen och vänner hemma på middag. Sen älskar jag att resa. Gärna till storstad eller värmen. Men jag gillar verkligen inte att packa. 

Tack, Paula. Lycka till med nya jobbet!
Tusen tack!

Louise Frei, Kommunikationschef Allevi

“För mig betyder det mycket att vi blir fler på marknadsavdelningen. Det kommer att bli mer tid till att utveckla HR och Employer Branding, något som kommer att positionera Allevi ytterligare som marknadsledare på webbtjänster inom omsorgsbranschen. ”

Louise Frei, Kommunikationschef Allevi

Läs mer