Niklas är fyrabarnspappan som bland annat arbetat med affärsutveckling på ett av Sveriges största omsorgsföretag, varit vd för ett assistansbolag, arbetat med utveckling av kommunal assistansverksamhet och som dessutom lever med assistans i hemmet.
– Jag har två barn med assistans. Det ger mig en stor förståelse för vad våra kunder och användare går igenom och behöver. Jag är en sann humanist som genuint vill hjälpa människor.
Även om Niklas idag har många års erfarenhet av Aiai och systemstöd så har han tidigare jobbat med manuell hantering av all administration.
– Jag har jobbat på bolag där vi hade handpåläggning på allt. Lönekörningen tog enormt mycket tid innan Aiai kom ut på marknaden och jag har därför sett hur vi kan underlätta för människor på riktigt.
Kaustiks kundansvariga säljare är företagets öron och ögon utåt. De träffar regelbundet kunder och förmedlar därefter behov och önskemål vidare till utvecklingsavdelningen och ledningen.
– Jag är allt annat än en tyst norrlänning. Självklart gillar jag försäljning och marknadsföring men det är mötet med människor som är det viktiga för mig. En bra affär är när två parter känner sig som vinnare och trogna kunder är den bästa belöningen för en säljare.
Engagemanget för andra människor är en central roll i Niklas liv. Sedan några månader tillbaka är han kontaktperson för en autistisk pojke som han träffar en gång i veckan.
– Människor uttrycker sina åsikter på sociala medier idag men det är sällan någon gör något på riktigt. Vi glömmer bort att ta oss tid till varandra. Därför vill jag göra något för någon annan. Åldersskillnaden är stor men vi har blivit riktigt goda vänner ändå.
Niklas Bergström vill ständigt utvecklas, lära sig nya saker och ha roligt på jobbet, något han tror och hoppas få genom Kaustik.
– Vi är ett företag med en härlig mix av människor, med ett viktigt uppdrag och stora möjligheter. Här kommer jag förhoppningsvis arbeta riktigt länge.