Jag är säljare inom vårt affärsområde, boende och säljer våra två system Tenilo och Omsorg24. Båda är utvecklade för de av våra kunder som driver vård- och omsorgsboenden.
Publicerad
Jag är säljare inom vårt affärsområde, boende och säljer våra två system Tenilo och Omsorg24. Båda är utvecklade för de av våra kunder som driver vård- och omsorgsboenden.
Publicerad
Kicki Hagström kundansvarig säljare på Allevi.
Jag är säljare inom vårt affärsområde, boende och säljer våra två system Tenilo och Omsorg24. Båda är utvecklade för de av våra kunder som driver vård- och omsorgsboenden. Tenilo är ett planerings- och utförarsystem. Omsorg24 är ett schemaläggnings- och tidrapporteringssystem. Kunderna som använder dem kan antingen vara kommuner eller privata vård- och omsorgsbolag.
Kundansvarig säljare, vad innebär det för arbetsuppgifter?
En del av mitt jobb består förstås av att sälja våra produkter. Men själva försäljningen är egentligen en ganska liten del av det jag gör. Att gå över till ett digitalt system är ett stort steg för många och de flesta av mina kunder behöver min hjälp att implementera systemen i verksamheten. Där börjar min och kundens gemensamma resa och det tycker jag är den viktigaste, roligaste och mest intressanta biten av mitt jobb. Vi jobbar tillsammans tills kunden förstår sig på och behärskar sitt nya system så bra att den kan börja dra fördel av att ha köpt det. Så jag säljer ett system, men samtidigt också ett helt arbetssätt.
Hur länge har du jobbat på Allevi?
Sedan 2018, i snart sex år. Hela tiden som säljare men jag har också varit ansvarig för vår akademi, vilket innebär administration och utveckling av olika utbildningar och arbetssätt som gör att vi bättre kan serva våra existerande kunder. Att hjälpa dem få deras verksamheter att fungera så bra som möjligt. Det tycker jag är roligt, att jobba med kunderna och hjälpa dem vidare.
Om du inte jobbade som säljare, vad skulle du göra då?
Jag skulle gärna fortsätta inom omsorgen, helst med ungdomar. Innan jag kom till Allevi jobbade jag inom särskolan och på friskvårdsfritids där jag hjälpte ungdomar att få en aktiv fritid, och med det ett rikare liv. Jag har sysslat med annat inom omsorgen också. Och jag har arbetat som idrottslärare och som tränare. Att jobba med aktivering är min grej, helt enkelt. Särskilt då aktivering av människor som lever med någon form av funktionsvariation.
Vad tycker du är roligast med ditt jobb?
Jag tycker vi är i en väldigt intressant bransch i en väldigt spännande tid. Digitaliseringen öppnar nya dörrar och det är roligt. Det mest fantastiska är att jag tack vare den här utvecklingen kan få så mycket bra saker att hända. Jag kan använda min lyhördhet och erfarenhet för att göra det mina kunder vill ha och behöver till verklighet. Det har hänt att någon av mina kunder har saknat en specifik funktion i ett system och sagt det till mig. Och då har jag kunnat se till att vi har utvecklat och fått fram den. Det är väldigt roligt. Väldigt belönande.