Nu är Mattias Hermansson på plats som ny kundansvarig hos oss på Allevi. Med erfarenhet från stora migreringar är han redo att tillsammans med kunderna ta steget in i nya Aiai.
Publicerad
Nu är Mattias Hermansson på plats som ny kundansvarig hos oss på Allevi. Med erfarenhet från stora migreringar är han redo att tillsammans med kunderna ta steget in i nya Aiai.
Publicerad
Berätta – vem är du och vad ska du göra hos oss?
– Jag bor i Kungälv med min sambo och vår katt. På fritiden är jag en riktig sportnörd, framför allt när det gäller engelsk fotboll, där blir det många timmar varje vecka. Jag är också extremt tävlingsinriktad och kanske inte världens bästa förlorare.
Här på Aiai kliver jag in som kundansvarig. Mitt fokus den första tiden blir att hjälpa våra kunder att ta steget över till den nya, moderna versionen av Aiai. Det känns spännande att få vara med, särskilt eftersom vi känns som ett starkt team som kompletterar varandra med olika kompetenser.
Vad var det som gjorde att du ville börja på Allevi?
– Jag har träffat många från Allevi genom åren, både på mässor och genom samarbeten i min tidigare tjänst på Hogia. Varje gång har jag fått intrycket av ett kompetent och väldigt trevligt gäng. När Pelle Lindberg, som jag arbetat med tidigare, berättade om den här öppningen kände jag direkt att det här ville jag vara med på.
Vad var det i rollen som lockade mest?
– Att få jobba med ett verksamhetssystem som är navet i kundens verksamhet, så som Aiai är, lockade mig. Det är i Aiai allt händer och andra lösningar byggs runt omkring. Det gör rollen både ny för mig, spännande och utmanande. Den stora nysatsningen på Aiai gör rollen extra spännande. Det känns både viktigt och roligt att få vara med på den resan tillsammans med våra kunder.
Mattias Hermansson, kundansvarig Aiai
Vad tar du med dig från dina tidigare roller?
– Framför allt erfarenheten från stora migreringsprojekt. Jag kommer direkt från ett omfattande projekt där min roll var att hjälpa kunder att flytta från äldre systemlösningar till nya, mer moderna. Det har blivit lite av min nisch att stötta vid migreringsprojekt och något jag tycker är väldigt roligt.
Om du skulle ge kunderna några tips inför övergången till nya Aiai, vad skulle det vara?
– Ta processen på allvar. Avsätt tid, involvera fler i organisationen och våga prioritera förändringen. De kunder som gör det får en mycket smidigare resa. Och kom ihåg, det är bara ett systembyte. Viktigt, ja – men inget man behöver vara orolig för.
Vad ser du mest fram emot under din första tid på Allevi?
– Att få träffa kollegor och kunder. Aiai On Tour som kickar igång nu i höst känns som en perfekt start, och jag ser fram emot många möten. Sedan vill jag snabbt komma igång med de första migreringsresorna och skapa värde tillsammans med kunderna. Jag ser också fram emot att ge järnet i vår interna frågesport, där tänker jag bjuda på riktigt hårt motstånd.
Vill du komma i kontakt med Mattias? Maila honom på: mattias.hemansson@allevi.se