Sedan en månad tillbaka har vi Pelle Lindberg på plats som försäljningschef för Aiai inom affärsområdet Assistans. Pelle har lång erfarenhet av försäljning, han kommer senast från Hogia och ska leda teamets resa med nya Aiai.
Tove, ny projektledare på Journal Digital
Välkommen Tove Lundell, vår nya projektledare på Journal Digital! I april gjorde hon sin första dag tillsammans med teamet på Journal Digital i Malmö. Som projektledare kommer Tove att arbeta kundinriktat och både utbilda och implementera Journal Digital i verksamheter.
Allevi förnyar assistansbranschen med ny mjukvarulösning
Allevi stärker sin position som en av Sveriges främsta mjukvaruleverantörer till välfärdssektorn genom nylansering av produkten Aiai. En modern och innovativ mjukvarulösning skräddarsydd för assistansbranschen.
Marknadsavdelningen expanderar
Välkommen till Allevi, Paula!
I slutet av februari kunde vi hälsa Paula Langré välkommen till Allevi och rollen som marknadsansvarig. Paula kommer att arbeta med marknadsföringen av samtliga Allevis produkter och varumärken.
Vad gör du på jobbet, Kicki?
Jag är säljare inom vårt affärsområde, boende och säljer våra två system Tenilo och Omsorg24. Båda är utvecklade för de av våra kunder som driver vård- och omsorgsboenden.
Vad gör du på jobbet, Hampus?
Hampus Ek, utvecklare och teamledare för Allevis utvecklingsteam i Jönköping. Jag jobbar med Carefox, som är Allevis verksamhetsstöd för hemtjänst. Jag skriver en hel del kod, men har också ansvar för att koordinera teamet så att vi bygger rätt saker, i rätt ordning. Det gör jag i samarbete med vår scrum master, Vincent.
Välkommen till Allevi, Anders!
Anders Perulf, är ny marknadsområdeschef för Individ och familj samt Boende. Han började sin tjänst hos oss på Allevi nu i oktober. Här är en kort intervju med Anders där han berättar lite om sig själv, sin bakgrund och delar med sig av sina första intryck.
Allevi inleder strategiskt samarbete med Digital Fox för effektivare avvikelsehantering inom omsorgen
Allevi har inlett ett strategiskt samarbete med Digital Fox, experter på digitala lösningar för avvikelsehantering. Samarbetet syftar till att effektivisera och förbättra hanteringen av avvikelser inom omsorgen genom att erbjuda användarna en verksamhetsanpassad och användarvänlig avvikelsehanteringsmodul.
Allevi rekryterar CFO från Aim’n
I mars började Isabel Andersson sin tjänst som CFO på Allevi. Hon kommer närmast från sportmodeföretaget Aim’n och har tidigare arbetat som CFO på konsultbolaget Sigma.
Assistanslöner i trygga händer
Allevis lönetjänst Mylon växer och vi är glada att få hälsa Erika Ahlgren och Robin Clason välkomna till företaget. Båda har snabbt funnit sig tillrätta i sina nya roller.
Allevi rekryterar IT-chef från E.ON
Fredrik Santander tar över rollen som IT-chef (CTO) hos Allevi. Fredrik kommer närmast från E.ON där han hade rollen som Enterprisearkitekt med ansvar för E.ONs IT-struktur.
Allevi ingår samarbete med Qnister Whistle
Allevi ingår ett samarbetsavtal med Qnister – ett mjukvarubolag som tillhandahåller digitala lösningar och konsultation inom juridik. Produkten Qnister Whistle hanterar visselblåsningsärenden vilket är en efterfrågad funktionalitet hos Allevi-kunderna.
Nu lanserar vi Mylon
Idag lanseras Mylon – löneservice för omsorgssektorn. Via Mylon blir lönehanteringen enkel och säker, vilket möjliggör mer tid att fokusera på kärnverksamheten – omsorgen.
Allevi rekryterar ny affärsområdeschef från Pulsen
Allevi rekryterar Kerstin Lundgren som ny affärsområdeschef för produktområdet personlig assistans och produkten Aiai. Kerstin kommer senast från Pulsen Omsorg, men har även haft ledande positioner inom såväl vård- och omsorgssektorn som IT-branschen. Den nya tjänsten på Allevi tillträder hon den 7 juni.
Öppenvården Prisma berättar om sitt framgångsrecept
En systematisk uppföljning med ett tydligt stöd i dokumentationen har varit nyckeln till framgång för öppenvårdsenheten Prisma. Journal Digital har med beundran följt arbetet att bygga den välfungerande behandlingsmodell som enheten har idag.
Tahguas Gebremicail – medarbetaren som slutade och kom tillbaka
Tahguas Gebremicail är Allevis nygamla supportmedarbetare. Tahguas, som även kallas för Taggen, jobbade i Allevis support under sommaren och hösten 2018 och var då anställd via ett bemanningsföretag.
Allevi stärker sin position genom förvärv av Råbe & Kobberstad
Allevi förvärvar Råbe & Kobberstad och stärker därmed sin portfölj inom vård- och omsorgssektorn, där missbruksvården är en del under Allevis affärsområde Individ och Familj.
Allevi lanserar Tenilo, ett planerings- och uppföljningssystem för boenden
Vi på Allevi är stolta att presentera vår nya produkt – Tenilo. Tenilo är skapat ur vår vision: “att förbättra människors vardag med banbrytande system”. Med Tenilo som systemstöd kvalitetssäkras planering och uppföljning för alla insatser som genomförs på boenden.
IT-säkerhet – så förbereder du dig och din organisation inför sommaren
Sommaren är här och med sommaren kommer inte bara lediga dagar och fint väder utan även en del otrevligheter, som getingar, brännskador och myggbett. Men även cyberattacker och olika bedrägerier över nätet.
Allevis kundsupport – vi vill vara nya tidens arbetsplats
Hos Allevi, som tillhandahåller molnbaserade systemstöd för omsorgssektorn, har kundsupporten länge varit hjärtat i kommunikationen med kunder och användare.
Kaustik förvärvar nya lösningar inom omsorg och byter namn till Allevi
IT-bolaget Kaustik erbjuder molnbaserade lösningar till Sveriges vård- och omsorgssektor. Nu stärker bolaget sin position ytterligare genom förvärv av mjukvarubolaget Journal Digital och byter samtidigt namn till Allevi.
Kaustik förvärvar Vimpol System AB
Förvärvet kompletterar Kaustiks marknadsdominerande ställning inom personlig assistans och privat hemtjänst samt möjliggör en offensiv satsning mot den växande boendemarknaden.
Vimpol, ordning och reda på boendet – stor vikt i pandemitider
2014 klev Micael Darstedt in som delägare i företaget Vimpol som då levererade systemstöd anpassat för särskilda boenden. Micael kom från ett större företag som levererade planeringslösningar för bland annat kommunal hemtjänst.
Arvika kommun satsar på utbildning för en känsla av sammanhang
I Arvika kommun har man länge varit generös med utbildningar för assistenter, chefer och administrativ personal.
Synka – utbildningen som gör det lättare att leva och jobba med personlig assistans
IfA, Intressegruppen för Assistansberättigade, har precis lanserat Synka, en ny digital utbildning som vänder sig till alla fyra uppdragen inom den personliga assistansen.
Hög kvalitet och stort hjärta – Olivia Personlig Assistans vill vara både det lilla och stora företaget i ett
Olivia Personlig Assistans startades av Karsten och Åsa Inde 2001 med visionen att ge människor ett rikt och utvecklande liv, oavsett funktionsvariation.
Inger Grönhof – en obotlig optimist
Inger Grönhof är norrländskan med mångårig erfarenhet av kundservice och administration som sedan hösten 2017 arbetar i Kaustiks kundsupport.
Niklas Bergström – allt annat än en tyst norrlänning
När Kaustik behövde stärka upp sin sälj- och marknadsavdelning med ytterligare en kundansvarig säljare blev valet enkelt. Efter ett tips från en anställd kontaktades Niklas Bergström, en redan van användare av Aiai med gedigen erfarenhet från assistansbranschen.
Kunder ber om få bli en del av ELFA
ELFA Assistans har anordnat personlig assistans sedan 2007 och Eva Lundin jobbar som uppdragsansvarig på huvudkontoret i Solna. Som uppdragsansvarig är hon ansvarig för den regelbundna kontakten med kunder samt är närmaste chef för assistenterna.
Tillfredsställa behov och överträffa förväntningar – Tonys hemtjänst siktar högt
Tony Riccardi, VD för Tonys hemtjänst, startade verksamheten 2011. Tony jobbade tidigare som samordnare inom den kommunala hemtjänsten och de åren inspirerade Tony att starta ett eget hemtjänstbolag där fokus skulle ligga på kvalitet i utförandet.
LSS-reformen ökade valfriheten
De möttes på Eugeniahemmet under 60-talet. 1994 förändrades deras liv med LSS-reformen.
Full fart på Furuboda Assistans
Närhet, förtroende och respekt är ledord inom Furuboda Assistans. Men att vara transparenta och bjuda in till gemenskap är minst lika viktigt för assistansbolaget.
Skogen funkar för alla
Vi fick följa med Friluftsfrämjandets funkisgrupp på en lärorik dag i skogen. Vi fick bland annat träffa eldsjälen Ewa Palm och lära oss mer om vad som hör hemma i naturen.
Kommunikation är grunden för allt
På Fellingsbro folkhögskola i Örebro har Linda Eriksson, pedagog på Nationellt kunskapscenter för dövblindfrågor (Nkcdb) sitt kontor. För henne var det en självklarhet att aktivera sig inom funktionshinderrörelsen, inte minst för hur mycket den påverkar hennes egen vardag.
”Vi älskar Omsorg24!”
Stödum AB beskriver sig själva som “ett litet vård- och omsorgsföretag med stort hjärta.” Företaget bedriver HVB-verksamhet och familjehem med bland annat behandlingshemmet Villa Villerkulla.